helon.fi-verkkokaupan (jäljempänä ”verkkokauppa”) omistaja on Helon Kuumasinkitys Oy (Y-tunnus 0593440-0, osoite Sinkkitie 57, FIN-26910 RAUMA).
- Kauppasopimuksen voimassaolo, tuote- ja hintatiedot
- Tilaajan tekemä tilaus on verkkokaupan ja tilaajan välinen kauppasopimus. Tilausehdot koskevat tuotteiden ostoa verkkokaupasta. Verkkokauppa pidättää oikeuden peruuttaa tarvittaessa tilaus tiedottaen siitä tilaajalle etukäteen.
- Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat ovat euromääräisiä, ja ne on merkitty tuotteiden yhteyteen. Hintoihin sisältyy arvonlisävero.
- Hinnan lisäksi ostajalta veloitetaan toimituskulut. Tavaran toimituskuluista vastaa tilaaja. Tavaran toimituskulut riippuvat toimitusosoitteesta ja -tavasta.
- Toimituskulut näkyvät ostajalle tilauksen tekemisen yhteydessä.
- Tuotetiedot on esitetty verkkokaupassa suoraan tuotteen yhteydessä.
- Tilaaminen
- Tilauksen saa tehdä vain aikuinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö.
- Tilaajan tulee tutustua tuotteen yhteydessä olevaan selosteeseen ja toimitusehtoihin. Tuotteen tilaamiseksi tulee napsauttaa Lisää ostoskoriin -painiketta. Napsautettuaan Ostoskori-painiketta tilaaja näkee koko ostoskorinsa sisällön ja maksettavan rahamäärän.
- Tilauksen tekoa varten tulee syöttää tilaajan tiedot pakollisiin kenttiin ja valita tarjolla olevien toimitustapojen joukosta sopiva. Sitten tilaaja näkee ostoskorinsa summan toimituskustannuksineen. Ennen oston lopullista vahvistamista tilaajan tulee varmistua, että hänen syöttämänsä tiedot valitsemistaan tuotteesta ja itsestään ovat oikeita.
- Tilausta tehdessään tilaaja on tietoinen siitä, että tilaamiseen liittyy maksuvelvollisuus. Rastittamalla asianmukaisen ruudun tilaaja vakuuttaa olevansa tutustunut verkkosivujen tilausehtoihin.
- Tilauksen voi maksaa verkkopankkilinkin kautta tai laskulla. Lasku lähetetään tilaajalle sähköpostitse.
- Sopimus tulee voimaan maksettavan rahamäärän saavuttua verkkokaupan pankkitilille.
- Tilausta tehtäessä tilaajalle lähetetään sähköpostitse tilausvahvistus, johon on merkitty tilattu tuote tai tilatut tuotteet, valittu toimitustapa ja -osoite, maksuehto ja edellytetty toimitusaika. Jos tilaaja huomaa virheen tilausvahvistuksessa, siitä tulee ilmoittaa heti verkkokaupalle sähköpostitse tai puhelimitse.
- Toimitus
- Tuotteita toimitetaan vain Suomen sisällä.
- Tuotteita on saatavilla, sen mukaan miten niitä on varastossa.
- Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa sopimus, jos tilattua tuotetta ei ole mahdollista toimittaa tavaran varastosta loppumisen vuoksi tai muusta syystä. Verkkokauppa tiedottaa tilaajalle sopimuksen peruuttamisesta mahdollisimman pian joko puhelimitse tai sähköpostitse. Tavarasta maksetut rahat (ml. toimituskulut) palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
- Tavaran toimituslupaus on merkitty tuotteen yhteyteen. Toimituslupaus on viitteellinen ja voi siirtyä muutamia päiviä arkipyhistä ja ennalta arvaamattomista seikoista riippuen.
- Poikkeustapauksissa verkkokaupalla on oikeus toimittaa tuote enintään 45 kalenteripäivän kuluessa.
- Verkkokauppa pidättää oikeuden tuotteiden toimitusaikojen poiketessa puolittaa tilauksia ja toimittaa tuotteita useana eränä.
- Jos toimitustavaksi on valittu Tulen itse noutamaan, tavara tulee noutaa verkkokaupan noutopisteestä:
- Helon Kuumasinkitys Oy, Sinkkitie 57, FIN-26910 RAUMA. Aukioloajat ma–pe 7.30–15.30. Arkipyhien yhteydessä aukioloajat saattavat poiketa. Lähetyksen ollessa luovutusvalmiina tilaajalle ilmoitetaan sähköpostitse ja/tai puhelimitse.
- Peruutusoikeus
- Ostajalla on oikeus peruuttaa verkkokaupan kanssa tehty sopimus 14 päivän kuluessa tavaralähetyksen saapumisesta. Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomusten mukaisesti tai jollain muulla tavalla erikoisvalmistettuja perävaunuja.
- Peruutusoikeutta ei sovelleta, jos ostajana on oikeushenkilö.
- 14 päivän peruutusoikeuden käyttö edellyttää, että tilattua tuotetta ei käytetä muulla tavalla kuin mikä on tarpeen tuotteen olemuksen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi samalla tavalla kuin tuotetta saa kokeilla fyysisessä kaupassa.
- Jos tuotetta on käytetty muuhun tarkoitukseen kuin sen olemuksen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseen tai tuotteessa on käytön tai kulumisen merkkejä, verkkokaupalla on oikeus vähentää palautettavaa rahamäärää tuotteen arvon aleneman mukaisesti.
- Tuotteen palauttamiseksi tulee täyttää tuotteen palautuslomake, joka on ladattavissa TÄSTÄ, ja lähettää se sähköpostiosoitteeseen tilaus@helon.fi viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen saamisesta.
- Tuotteen palautuskustannuksista vastaa ostaja, ellei palautuksen syynä ole, että tuote ei vastaa tilattua (esim. se on väärä tai viallinen).
- Tilaajan tulee palauttaa tuote hakemuksen jättämistä seuraavien 14 päivän kuluessa tai esittää todistus siitä, että hän on kyseisen ajan kuluessa luovuttanut tuotteen kuljetusliikkeelle.
- Saatuaan palautetun tuotteen verkkokauppa palauttaa tilaajalle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruutushakemuksen saapumisesta, kaikki tilaajalta sopimuksen mukaan saadut maksut.
- Verkkokauppa voi kieltäytyä palauttamasta rahoja, kunnes se on saanut takaisin sopimuksen kohteena olevan esineen tai kunnes tilaaja on näyttänyt toteen, että hän on lähettänyt esineen takaisin riippuen siitä, kumpi tapahtuu aikaisemmin.
- Jos tilaaja on valinnut selväsanaisesti muun kuin verkkokaupan ehdottaman halvimman normaalin toimitustavan, verkkokaupan ei tarvitse korvata tilaajalle kulua, joka ylittää normaaliin toimitustapaan liittyvän kulun.
- Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa kauppa ja vaatia tilaajalta tuotteen palauttamista, jos tuotteen hinta on verkkokaupassa ilmoitettu vahingossa huomattavasti markkinahintaa pienempänä.
- Reklamointioikeus
- Verkkokauppa vastaa tilaajalle myymänsä tavaran epäasianmukaisuudesta tai puutteesta, joka oli olemassa jo tavaran luovutushetkellä tai joka ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta tilaajalle. Ensimmäisen kuuden kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta tilaajalle edellytetään, että puute oli olemassa jo esineen luovutusaikana.
- Tilaajalla on oikeus puutteen ilmettyä ottaa kahden kuukauden kuluessa yhteyttä verkkokauppaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen tilaus@helon.fi tai soittamalla numeroon 040 774 3835.
- Verkkokauppa ei vastaa puutteista, jotka ovat syntyneet sen jälkeen, kun tuote on luovutettu tilaajalle.
- Jos verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on puutteita, joista verkkokauppa vastaa, verkkokauppa korjaa tai vaihtaa viallisen tuotteen. Ellei tuotetta ole mahdollista korjata tai vaihtaa, verkkokauppa palauttaa tilaajalle kaikki kauppaan liittyvät maksut.
- Verkkokauppa vastaa tilaajan reklamaatioon kirjallisesti tai muulla tavalla, josta jää kirjallinen todiste, 15 päivän kuluessa.
- Riitojen ratkaiseminen
- Jos tilaajalla on verkkokauppaa koskevia valituksia, ne tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen tilaus@helon.fi tai soittaa numeroon 040 774 3835. Elleivät tilaaja ja verkkokauppa pysty ratkaisemaan riitaa neuvotteluteitse, tilaaja voi valittaa asiasta kuluttajariitalautakunnalle. Kuluttajariitalautakunta on pätevä ratkaisemaan tilaajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta aiheutuvia riitoja. Tilaajan valituksen käsittely lautakunnassa on maksutonta.
- Tilaaja voi ottaa yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen.